ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

خاک سپاری «النا» | پدر نوزاد ۶ ماهه: منتظر نظر مراجع قانونی هستیم

  • کد خبر: ۱۹۸۰۵۳
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
خاک سپاری «النا» | پدر نوزاد ۶ ماهه: منتظر نظر مراجع قانونی هستیم
پدر نوزاد شش ماهه گفت: منتظر اعلام نظر پزشکی قانونی هستیم تا بر اساس قانون ادامه مسیر این پرونده را پیگیری کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، آنطور که خانواده نوزاد ۶ ماهه گفته‌اند، صبح پنج‌شنبه نوزادشان را به اورژانس بیمارستان مفید برده بودند، اما تیم درمان بیمارستان به دلیل تجمع اعتراضی بابت مطالبات صنفی، حاضر به پذیرش بیمار نبوده‌اند و اقدامات دیرهنگام، موجب مرگ فرزندشان شد.

با اعلام مرگ مشکوک النا به مأموران کلانتری قلهک، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران قاضی محمدمهدی براعه همراه تیمی از کارآگاهان تحقیقات خود را درباره حادثه مرگ غم‌انگیز نوزاد شش ماهه آغاز کردند. به دستور بازپرس جنایی دو نفر از مسوولان تریاژ به اتهام قتل عمد و رئیس مرکز اورژانس هم به دلیل سهل‌انگاری در انجام وظیفه بازداشت شدند.

پدر نوزاد فوت‌شده در روز حادثه به مأموران گفت دخترم تب داشت و بی‌قراری می‌کرد، همراه همسرم او را به سرعت به بیمارستان منتقل کردیم، اما در قسمت تریاژ کسی نبود نوزاد ما را پذیرش کند. درخواست ما فایده‌ای نداشت و «کارکنان و کادر درمانی بیمارستان بدون توجه به درخواست بیماران در حیاط بیمارستان تجمع کرده‌بودند» دخترم روی دستان ما از شدت تب بالا پرپر می‌زد و وقتی هم او را بستری کردند، تلاش‌هایشان نتیجه‌ای نداد و فوت کرد.

اما رئیس بیمارستان مفید کودکان تهران شمس‌الله نوری‌پور درباره جزئیات روز حادثه می‌گوید این نوزاد شب قبل از مراجعه به بیمارستان کودکان مفید به دلیل استفراغ به مرکز درمانی سرپایی مراجعه داشته و دارو دریافت کرده بود. ساعت ۷:۲۵ دقیقه صبح به اورژانس بیمارستان کودکان مفید مراجعه می‌کند و ۳۰ دقیقه بعد ویزیت می‌شود، ابتدا سطح تریاژ نوزاد ۴ و وضعیت او در حد بیماران سرپایی بود. ۳۰ دقیقه بعد از بستری اقدامات درمانی انجام شده و نوزاد در حین دریافت بخور تنفسی به دلیل تندی تنفس، دچار خونریزی ریوی شده و بعد ایست قلبی کرده است. علی‌رغم احیای قلبی ریوی ۳۰ دقیقه‌ای، اما نوزاد جان خود را از دست داد.

آن طور که پزشکان مختلف می‌گویند کادر درمان حتی در زمان وقوع حوادث طبیعی هم، اورژانس را خالی نمی‌کنند چه برسد برای اعتراض به خواسته‌های صنفی و معیشتی. وزارت بهداشت هم می‌گوید هرچند شماری از کارکنان بیمارستان مفید در محوطه تجمع کرده بودند، اما کادر اورژانس جزء این تجمع نبودند، این درحالی است که پدر النا می‌گوید «دوربین‌های مداربسته بیمارستان گویای تمام حادثه است.»

مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت علیرضا رحیم‌نیا تاکید دارد در صورتی که قصوری رخ داده باشد، «از تعلیق موقت تا اخراج و معرفی به مراجع قضائی در انتظار مقصران خواهد خواهد بود.»

طبق آخرین پیگیری‌ها پدر النا در گفتگو با رسانه‌ها از خاکسپاری و تحویل جنازه نوزادش خبر داده است. او با تاکید بر اینکه تمام توضیحات را به پلیس آگاهی ارائه می‌گوید «منتظر اعلام نظر پزشکی قانونی هستیم تا بر اساس قانون ادامه مسیر این پرونده را پیگیری کنیم.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->